Dela nyhet
Bemanningsschema inför cup 10:e Juni
13 maj 2018 5 kommentarer
Hej alla föräldrar till F-10 och P-10 Qviding!
10 juni är det dags för cup hemma och då är det vår tur att hjälpa till och arrangera. Vi vill att ALLA går in och skriver upp sig på en arbetsstation/ familj. Har man inte gjort det innan den 20/5 kommer vi att placera ut resterande på luckor. Har man absolut förhinder får man meddela oss det via mail.
Tiderna i schemat är ungefärliga och väl tilltagna, dvs det kommer troligen att bli något kortare arbetspass men i nuläget vet vi inte exakta start- och sluttider för cupen så korrigeringen kommer några få dagar innan den 10/6.
Hoppas nu att så många av barnen som möjligt kan komma och spela och föräldrarna att hjälpa till den 10/6 så det blir ett riktigt lyckat arrangemang.
Har ni problem att fylla i dokumentet kan ni återkomma med vad ni önskar göra samt vilken tid till mathiassnr@gmail.com
Fylla i bemanningsschemat görs i denna länk. Bemanningsschema
BESKRIVNING AV FUNKTIONÄRSUPPDRAG
GRUPPANSVARIG (en per arbetsgrupp)
Ansvarar för sin station under delar av dagen. Då detta pass är ett nyckelapss är det viktigt att personen som tilldelas det vet vad det innebär och har förståelse att det innebär mer ansvar än att "bara" servera fika eller grilla burgare.
CAFÈ
Här sker all försäljnig under arrangemanget. De jobbar nära med både grill och preppkök för att allt ska gå smidigt udner dagen.
GRILL
Grillar burgare efter burgare efter burgare. Försäljning av burgaren sker inne i caféet.
FÖRBEREDELSE & PREPPKÖK
Förbereder och servar café och grill under dagen. Fyller på och preppar innan varorna tar slut. Navet i försäljnignssammanhang under hela arrangemanget.
STÄD
Håller rent i allmäna utrymmens om omklädningsrum, toaletter,klubbhus och runt planerna. Ett ypperligt tillfälle att samtidigt som man hjälper till även får chans att se våra killar och tjejer spela boll och heja på.
RESERV
Våra reserver ska anmäla sig till gruppansvarig vid utsatt tid och bekräfta sitt telefonnummer. Denna person behöver bara infinna sig på området under sin schematid och kan när som helst bli inringd om behov uppstår. Dessa kan även bli inringda innan arrangemanget för att lösa ev. vakanser och schemförändringar.
PLAN- & DOMARANSVARIG
Ansvariga för att planer mäts upp och markeras. Gruppansvarig håller även i kontakten med domare under dagen så att dessa är på plats och vet vilken plan de ska döma. Ev. behöver denna grupp träffas kvällen innan för att förarbeta genom att t.ex. montera mål därav att deras pass är kortare än de övriga funktionärerna.
Mvh Lagledarna
Kommentarer
Åse, Esthers Mamma 14 maj 2018
Hej, det är som ni säger väldigt tilltagna pass.Att grilla i sex timmar är inte riktigt rimligt. Och stå i café från 8 till 13 är också rätt tungt. Misstänker att många drar sig för att boka så långa pass.Tänker att sammandrag brukar hålla på till ca 14 så man kan nog korta passen utan att riskera något och lägga tyngdpunkt på förmiddagen och lunchtid. Kan tänka att det kan bli svårt att justera sen och be dem som bokat sig en sen tid att komma tidigare med kort varsel.
Karin Dahl 14 maj 2018
Hej. All heder till er som fixar och håller samman detta- jättebra. Men håller helt med Åse. Min erfarenhet från tidigare cuper är att det kan vara mycket att göra i grill och café så max 2- 3 timmar är nog vad man orkar. Bättre med kortare pass där fler delar. Så kan alla få en paus dessutom hinna titta på sina barn :) Vi är ju många föräldrar sammanlagt så det borde gå.
Åse, Esthers Mamma. 14 maj 2018
Och ja: all heder och hejarop - mycket logistik ! 😊
Lars Hamberg 14 maj 2018
Jag tror också att det kan vara bra med kortare pass. Dessutom var det väldigt få lag anmälda till förra sammandraget, så det blir nog inte som sammandragen förra året då det var massor med lag. 1 klubb på pojksidan och 3 på flicksidan. Allt som allt blev det bara 1 plan och spel mellan 9 och 13:30.
Mathias Sönmör 14 maj 2018
Hej. Ja tiderna är väl tilltagna och kommer troligen att justeras pga vi inte vet de exakta start och sluttiderna för cupen, se nyhetstexten. Vi är väl kanske inga proffs på detta och jag hoppas ni har överseende med oss:) Nu när jag tittade på "bemanningsschemat" så ser det ut som tiderna börjar gå åt, så boka gärna så fort ni kan:)